Nestranačka kampanja za mlade

Izadji izbori se- UNO ’99 (Ujedinjene Nevladine Organizacije) projekt, okupio je 60 nevladinih udruga s 80 podružnica. Od ukupnog broja članica 27 je bilo aktivno u smislu organiziranja i provodjenja aktivnosti kampanje dok su ostale davale podršku u distribuciji promotivnih materijala kampanje. Važno je napomenuti da postoji odredjeni broj udruga koje su provodile aktivnosti pod logom kampanje za mlade a nisu formalno bile članice UNO99 što je davalo dodatni publicitet kampanji (npr. jedna od zajednica umirovljenika).

Aktivnosti kampanje počele su u srpnju 99 a intenzivirale su se u studenom i prosincu. U sklopu kampanje provodile su se slijedeće aktivnosti: info party, tribine, tiskovne konferencije, izložbe, glazbene slušaonice, ulični performance, manji koncerti. Posebna aktivnost bila je akcija bus tour i završna dogadjanja. Prema informacijama pristiglim u središnji ured organizirano je 5 info partya, 12 tribina, 7 tiskovnih konferencija, preko 70 kulturno zabavnih akcija (izložbe, slušaonice, performance, manji koncerti…).

Bus tour (05.12. do 23. 12.- cijela Hrvatska; od 27. 12. do 30. 12. Zagreb i okolica) je obišao 43 grada. Primarni cilj akcije bio je uspostaviti direktan kontakt s mladima na terenu distribuirajući materijal kampanje i razgovarajući o važnosti izlaska na izbore. Organizirano je 6 završnih dogadjanja (Split, Dubrovnik, Osijek, Vukovar, Slavonski Brod i Zagreb). Završna dogadjanja sastojala su se od organiziranja velikih rock koncerata, techno partya, performanca i video projekcija. U Zagrebu je organizirana akcija pod nazivom “Rock parada ulicama glavnog grada koja se sastojala od nastupa rock bandova i performanca na 2 šlepera koji su kružili gradom te završnim koncertom na Trgu Francuske Republike. Kampanja se provodila na području cijele Hrvatske. Procijenjujemo da je akcijama kampanje direktno obuhvačeno oko 300.000 mladih, a putem distribucije materijala oko 800.000. Kampanja je: povečala interes mladih da se aktivno uključe u parlamentarne izbore, pružila im znanje o demokratskom izražavanju političke volje i važnosti izlaska na izbore.

Projekt je pomogao mladima u izgradnji generacijskog identiteta, prevazilaženju osjećaja rezignacije i straha.

“…Na ovim izborima, recimo, u vezi s tim mladim snagama vrlo je uočljivo da je odaziv mladjih birača bio osobito velik…” – Helle Degn, koordinatorica stranih promatrača na parlamentarnim izborima.